Sfaturi utile împotriva insomniei

0
230

Suferi de insomnie? Insomnia este o tulburare a somnului care te pune în imposibilitatea de a adormii sau de a rămâne adormit prin reducerea duratei şi/sau profunzimii somnului. Aceasta poate fi provocată de boli febrile sau cardiovasculare, crize ambominale, hipertensiune, nevroze, psihoze, intoxicaţii, diabet, surmenaj fizic, intelectual sau moral, crize emotive.
Simptomul cel mai general este somnul nestatornic şi superficial.

Insomnia este de două tipuri:

  • Insomnia cronică, care poate dura mai multe săptămâni, luni, sau chiar ani;
  • Insomnia trecătoare, care durează de obicei numai câteva nopţi şi este cauzată de un eveniment neplăcut, care produce frustare sau insatisfacţie.

Ca şi caracterizare, insomnia se prezintă printr-o stare permanentă de oboseală, cel care suferă de insomnie, neputând adormii, iar dimineaţa se află într-o stare de depresiune şi indispoziţie. De regulă, aceasta poate fi evitată prin urmarea unui regim de muncă şi odihnă relaţional şi prin administrarea de calmante şi/sau somnifere.

Deoarece insomnia poate fi destul de chinuitoare provocând suferinţă de cele mai multe ori, mai jos sunt prezentate câteva sfaturi pentru a va ajuta să adormiţi.

  • Evită consumul de cofeină înainte de culcare;
  • Evită consumul de băuturi ce conţin o cantitate mare de zahăr;
  •  Consumă ceai de museţel înainte de culcare;
  •  Concentrează-te asupra respiraţiei;
  • Dacă nu poţi dormii, dă-te jos din pat şi încearcă să-ţi ocupi timpul făcând altceva;
  • Exerciţiile şi munca înainte de a te pune în pat, ajută să ai un somn liniştit;
  • Ascultă muzică de relaxare în timp ce te pregăteşti de somn;
  • Dacă nu poţi dormii, nu te forţa, încearcă să-ţi aduci aminte că somnul este o stare naturală, acesta nu trebuie impus şi forţat.
  • Învaţă să meditezi sau să execuţi exerciţii yoga înainte de a te pune în pat.

 

LĂSAȚI UN MESAJ